Sunday, January 6, 2013

Posted by Little Sukie Posted on Sunday, January 06, 2013 | 14 comments

All that Glitters is Not Gold

***
Dobila sam i ja glitter tag od Sashkonele.Zadatak mi je da odgovorim na pet pitanja.Dok sam se ja nakanila da konačno odradim ovaj post vi ste već više ili manje dobili svoje glittere i ja ne znam koga da nominujem.Skontat ću nešto do kraja posta,sretni odabranici nemojte me mrziti :P

I got a glitter tag from Sashkonela.I have to answer some questions questions and then 
tag five bloggers.When I finally found time to do my task you all,more or less,got your own glitters so I don't have anyone to tag.But I will figure something out.Lucky winners please don't hate me :P


***

1. Opišite kako je izgledala prva osoba u koju ste se zaljubili!
Moja prva simpatija bila je ujedno i simpatija većini mojih drugarica iz razreda.Bilo je to u osnovnoj školi,a tada je vladalo ono pravilo da djevojčica i dječak moraju sediti u istoj klupi pa smo ja i on nekako završili sjedeći skupa.Bio je on sladak sa smeđom frćkavom kosicom (uvijek sam bila slaba na frćkavu kosu),imao je lijepe (čitaj sve zube) i preidvne zelene oči.Sviđao mi se sve dok jedan naš drug nije to saznao.Sutradan je i čitava škola saznala.Sjećam se da sam toliko plakala što se sve to saznalo i što su me izazivali.Tada mi se podigla koprena sa očiju i shvatila sam da to i nikada nije bila ljubav.Mi smo bili djeca i nismo ni znali značenje ljubavi.Tek godinama poslije sam saznala da sam se sviđala drugu koji je otkrio moju tajnu i da se moja BFF sviđala mojoj simpatiji.Nekad pomislim da su mi ti dani bili najuzbudljiviji u životu.Čak smo imali i svog poštara koji je na tajanstveni način raznosio ljubavna pisma po razredu i mi nikada nisamo otkrili tko je to bio.

1.Describe you first crush!
My first crush was also a crush to every other girl in my class.I was in primary school and teachers made that rule in which a girl and a boy had to sit together in a desk.So me and my crush ended up sitting together.He was such a cute kid with curly hair,beautiful teeth (read he had all his teeth) and mesmerizing green eyes.I still have a thing for boys with curly hair.Anyway our mutual friend found out who I liked and spread it all over the school.I remember that I was so embarrassed and cried a lot because my secret was out.Then a veil fell from my eyes and I realized it was never love.We were at the age when we didn't even know the meaning of the word love.Years later I found out that the boy who told my secret had a crush on me and the boy I liked,actually liked my best friend.Now it really seems that that was the most exciting period of my life.We even had a mailman who secretly delivered love letter all over the class.The most curios thing is that we never found out who was that mailman.


   ***

 2. Što biste u životu voljeli raditi (idealan posao)?
Moj idealan posao bi vjerovatno bio vezan za umjetnost i knjige.Voljela bih prevoditi i ilustrovati knjige,napisati tu i tamo po koju.Možda čak i doživjeti da se po njoj snimi film :D Svaki stalni posao sa redovnom platom,po mogućnosti korektnim šefom i slobodnim vikendima je idealan posao.

2.Describe your ideal job!
My ideal job would be related to books and art.I would gladly translate books,illustrate a dozen and even write a few.Who knows,maybe I even live to see them on screen :D I guess regular job with a regular paycheck,normal boss and free weekends would be an ideal job.


   ***

3. Zašto je glitter važna ljudska izmišljotina?
Ljude lako privlače stvari koje šljašte.Ako na sebi imam nešto takvo onda su sve oči na tome,pa niko i ne primjeti da mi je frizura npr:ko u onih troll-dolls sa kojim sam se igrala kako mala,il da su mi podočnjaci do pola obraza.Zato je glitter važna ljudska izmišljotina.

3.Why is glitter important for the humankind?
People are easily attracted to glittery and shiny things.If I have something glitterish on me than all the attention will be on it.Nobody will notice for example that my hair looks like the hair of those troll-dolls I used to play with when I was a kid,or that I have gigantic circles under my eyes because of the lack of sleep.That's why glitter is important for the humankind.



  ***

4.Koja je po vama najgluplja ljubavna priča?
Rekla bih ona iz Twilighta.Tu imate lika koji je žešći stalker,manipulator,ponaša se previše zaštitnički,pored toga izgleda creepy i većinu vremena i sam želi ubiti Bellu.Poruka koju knjiga šalje današnjim curicama je da  nađu lika koji će ih tretirati kao idiota pola vremena,doć im navečer u sobu i buljiti u njih kao kakav manijak,povremeno će ih pokušat ubiti,ali če ih inače volit do kraja života.Tu je i Bella koja se zaljubljuje na prvi pogled u stogodišnjeg vampira i odluči odbaciti svoj život,svoje prijatelje i svoju porodicu radi lika kojeg jedva poznaje.Kad je on ostavi ona bi da se ubije.Curo draga imaš 17 godina i hoćeš da se ubiješ radi prekida.Hvala  bogu da ne misle sve kao ti inače bi se ženska populacija na svijetu upolovila.
Sve u svemu jedna nezdrava i destruktivna ljubavna priča.

4.Which is,in your opinion,the worst love story you ever heard off?
I would say it is the one from Twilight.In it you have a guy who is a major stalker,manipulator,overprotective,looks and acts creepy and wants to kill Bella most of the time.The message this book sends to girls is that they should find a guy who teats them like an idiot half oh the time,comes to their room at night to stare at them like a maniac,try to kill them from time to time but otherwise will love them for the rest of their lives.In this story we also have Bella who gives up her family,her life and her friends for a boy she fell in love with at first sight.And when he leaves her she mopes around and even trys to kill herself.Girl you're seventeen and you want to commit suicide because you broke up with a guy you barely know.Thank God the rest of the female population doesn't think like you otherwise their number would reduce drastically.All in all this is one unhealthy and self-destructive love story.


    ***


5. Da ste životinja, najvjerojatnije biste bili.... zato jer....
Sova,simbol mudrosti,mistično biće od kojeg svi zaziru ali je i poštuju.Vijekovima se vezivala za medicinu i magiju.U mitologiji je uvijek predstavljana kao pratilja boginje mudrosti Athene.Čak je bila i zaštitnik vojnika.Ako bi preletila preko Grčkih vojnika prije bitke,oni su to smatrali kao znak pobjede.Sve u svemu otkako sam gledala Harrya Pottera da mi je da nabavim sebi jednu.

5.If you were an animal,which animal would you be?
I would be an owl,the symbol of wisdom,mythical being both feared and admired and associated with witchcraft and medicine.In mythology she was a companion of Athens,the goddess of wisdom.She was also a protector,accompanying Greek armies to war. If an owl flew over Greek soldiers before a battle, they took it as a sign of victory.I wanted to have one ever since I watched Harry Potter.



tagiram sljedeće ljude
(I tag these people)

Smile,Snap,Sparkle
Neki novi klinci
To nije moj svijet
mmm....
meow



14 comments:

  1. Haha, slatka ova situacija sa simpatijom, i ja sam imala sličnih dogodovština. Što kažeš, ponekad pomislim da mi je to bilo najuzubudljivije razdobolje :)

    Hvala na tagu, obradovala si me :D :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nema na cemu...a da svi ti neki dogadaji i tajne ljubavi vracaju uspomene,definitivno sam se tada bolje zabavljala nego danas :)

      Delete
  2. Hhahahahahhaa.... Tačno, Twilight je najgora moguća ljubavna priča!!! Jooooj koji odron! ;) Sve u svemu tvoji odgovori su zanimljivi kao i blog. Hvala na tagu, ako te ikad sretnem u životu posut ću po tebi 5kg glittera! :)))) Odoh sada odgovoriti na ova pitanja, pokušat ću i napraviti nešto od glittera da ti dočaram koliko ih 'volim' :P ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahah 5kg glittera....bas si me fino nasmijala ovim komentarom,jedva cekam da vidim sta ces glitterasto napravit,a znajuci tvoje radove vjerujem da cu bit odusevljena

      Delete
  3. Hahaha, koji si car sa ovom ljubavnom pričicom, nije da se ne slažemo doduše :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja sam je stvarno tako doživjela,ima ih i gorih al ove sam se ove prvo sjetila :D

      Delete
  4. Hahahha, nije se Bella htjela nikad ubiti :p No da, kad se tako stavi, poprilično je banalna priča.. Ali ja ju svejedno volim :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa skocila je sa neke stijene to je bilo u treileru,il je to neko sanjao,uglavnom ako ti volis Twilght ti samo ostani pri svom.I ja sam fan LOTR bez obzira sto ga neko bas i ne gotivi.Ljubav fanova je posebna ljubav

      Delete